Fröken Biker Jacket


copyright © boysen illustration 2008

Håll i er nu. Jag kan bli rätt rastlös i mitt tecknande. Jag fastnar gärna inte i procedurer för då är det inte roligt längre. Så jag kände för att experimentera. Som vanligt skissade jag upp en bild med mjuk blyerts, fyllde sedan i konturerna med bläckpennan och inspekterade det halvfärdiga alstret. Istället för att sudda ut blyertsstrecken började jag istället fylla i med ännu mer blyerts. Slarvigt och utan någon direkt plan. Kreativ frihet kan man kanske kalla det. Sedan tänkte jag blekt och tidningspapper. Urvattnat eller färglöst. Motsatsen till allt det färgsprakande jag gjort hittills. Jag reflekterade även över Skärp och smycken. Det kan se rätt snyggt ut när något inte är helt längre. Där färg och papper inte är av bästa kvalitet. Det var rena rama semestern att färglägga denna. Så här har vi Fröken Biker Jacket. Detta mästerverk till jacka, okej uttjatat, borde gestaltas i en illustration innan nästa ytterplagg tar över tronen i Svea Rike.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: Det svåraste är nog att kunna göra båda samtidigt^^. Men en sak är ju bra, man kan alltid bli bättre^^

2008-12-17 @ 21:20:45
Postat av: sketched out

Oooh! I love her jacket, I want one just like it, hee hee! Great drawing!

2008-12-18 @ 07:18:42
URL: http://sketchedout.wordpress.com
Postat av: boysen illustration

sketched out - Almost everyone i Sweden has a piece! Scary that i love it all the same :P And thank you!

2008-12-18 @ 14:13:23
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: Tereze Kirch

God jul kära du! :)

2008-12-20 @ 14:53:20
URL: http://tekirch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0