Illustration Friday: Rambunctious


copyright © boysen illustration 2008

Här har vi då mitt andra bidrag till Illustration Friday och till trots för att jag kanske kände för att rita en annorlunda bild så kändes det ändå som att jag borde köra vidare på square-varianten. Veckans ord var märkligt. Jag var tvungen att slå upp rambunctious (vild, okontrollerbar) då jag aldrig hört ordet förut. Man lär sig något nytt varje dag. Jag klurade länge på vad jag ville teckna men såg länge framför mig en vildsint kvinna som ingen kan få stopp på. Här kan adjektivet vara tvetydigt beroende på ur vems synvinkel man står. Någon kan tycka att hon är galen och inte som alla andra medan ett andra läger kan se henne precis som hon skall vara. Det behöver nödvändigtvis inte vara fel att vara vild. Hellre det än ingenting alls. Medan jag lade till detaljer på bilden, började en historia spelas upp i mitt huvud. Jag såg henne som en passagerare på ett fartyg som gått på grund ute i Indiska Oceanen och att denna världsvana kvinna sedan tagit sig i land på en exotisk ö med vilda blommer och växter - hankandes fram så gott hon kunde. Ibland fick hon skrika för att inte bli angripen. Döda eller bli dödad var den enda mentaliteten som fungerade på den öde ön. Kan ni se det? En kvinna från en annan värld, fast i det okända? Rädd, hungrig och frustrerad eller kanske fullständigt kär i sin nya miljö?

Kommentarer
Postat av: Liza

Snygg blogg!! Intressant.. :) Älskar teckningarna!

2008-12-16 @ 20:06:11
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Indigene

Fabulous design and colors! I love the feeling it invokes, too!

2008-12-17 @ 05:48:53
URL: http://www.indigeneart.com
Postat av: boysen illustration

Liza - Tack så mycket! Härligt att du gillar teckningarna :)



Indigene - Oh, thank you! I tried to make the drawing intense and full of motion and I think the result became something in between motion and fixed image.

2008-12-17 @ 08:21:24
URL: http://boysenillustration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0