Exhibit: #6 Karusell



Copyright © Victoria Boysen 2009

Nu när jag är mitt uppe i att göra minibilder till tavelväggen, tänkte jag faktiskt låta bli att färglägga en av dem. Ett bra sätt att bryta av mot allt det färgsprakande. Denna umgås nu med en silvrig ram och bilden är inte mer än 8x10 cm. En liten signatur har letat sig in efter inscanningen. Och så är det ju en karusell på bilden. Smått barnslig men det är så jag gillar det. Jag minns att jag alltid tittade längtansfullt på dessa gamla karuseller men när jag väl satte mig på en häst, var det inte alls lika roligt som jag hade föreställt mig. Det gick alldeles för sakta. Roligt hur bra man är på att bygga upp en känsla man inte vet existerar. Det kallas kanske inbillning?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh, vet du vad, du skulle ju lätt kunna rita motiv för en målarbok till barn ! Har du tänkt på det? :) Blev så sugen att själv sätta mig och färlägga när jag såg den här bilden !!

Och så måste jag säga att jag älskar din formulering att bilden 'umgås' med ramen !! <3 Gav mig en härlig känsla inuti, bilden och ramen blev så levande liksom ! :D

2009-06-10 @ 02:11:52
Postat av: Jolbi - fashionillustrator

Tack så mkt! Det känns ganska overkligt måste jag säga!

2009-06-10 @ 08:38:46
URL: http://jolbi.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tack! Min stil är ett resultat av ett aggressionsutbrott på en krokilektion för några år sedan. Men det blev bra, lyckades äntligen få en positiv kommentar av en tjurig krokilärare! :) Men jag gillar verkligen din stil också!

2009-06-11 @ 19:14:42
URL: http://ruejaas.blogg.se/
Postat av: Victoria Boysen

Sandra - Vilken bra idé. Tanken har flugit igenom min skalle förr men det gick alldeles för fort för att registrera på längre sikt :) Tack för påminnelsen. Jag hade själv gärna fyllt i bilden! Håller på med en liknande bild nu. Tänkte visa bilden med och utan färg vid ett senare skede. Bilden umgås ju verkligen med ramen och man hoppas ju att de trivs ihop. Det kan lätt bli en felmatching!

2009-06-12 @ 12:02:17
URL: http://boysenillustration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0