Work in progress: On The Corner


Copyright © Victoria Boysen 2010

Små och stora projekt. Man kan kanske kalla det uppvärmning inför det stora. Detta är ett 12x12cm litet motiv. Kan tyckas verka lätt men det är mycket pilligt. Självvalt. Jo, men visst. Det gör det dock inte mindre svårt. Blyerts blandas med bläck. Det är smutsigt, suddigt och folktomt. Ska nog låta det vara så. Folktomt alltså. Smutsen och suddigheten ska bort. Kom på mig själv att inte göra klart motivet förrän ni fått se en skymt. Ibland är det faktiskt processen som är det bästa. Man engagerar sig på ett helt annat sätt än när man får ett motiv färdigt och klart till granskning. Det är även här jag kommer att se ifall jag gjort rätt val med pennan och om jag borde ha stannat här. Det funkar ju som det är. Pappret är benvitt eller 'pärlemorfärgat' som det tydligen också heter. Funderar på om jag ska färglägga delar av motivet men det lutar åt inte. Vill undvika det grafiska. Det ska snarare se gammeldags och tjurskalligt ut. Klicka på bilden för större version.

Another tiny project going on. Tiny but not that easy. A so called preparation for the larger motive. I think it will remain black and white.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Finfint.

Postat av: Anonym

Hej skulle du vilja va världens sötaste och rösta på mitt bidrag.

Skulle bli jätteglad



http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=49792&id=201&action=confirm

2010-06-18 @ 11:38:08
Postat av: Sara

Imponerande! Alla detaljer på så liten yta...

2010-07-20 @ 20:43:12
URL: http://ihhhgalleri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0