Färgpennor



Källa: Yatego

Man skulle definitivt inte kunna kalla mig proffsig då jag tecknar. Jag använder mig av Caran d'Ache Prismalo's akvarellpennor men som ni säkert insett vid det här laget, gör jag endast torra bilder även om jag är nyfiken på att testa MCP-tekniken (Magic Color Pencils). Pennorna är alltså inte optimala för min teknik. Fast jag gillar att arbeta med dem och har gjort det i många år. Ovan ser ni 80 pennor men jag använder en förpackning med 40 stycken. Jag är alltså något begränsad. Jag märker att det behövs fler färger - speciellt med tanke på att jag verkligen älskar färgsprakande illustrationer - och andra sorters pennor. Några som "biter" lite mer på pappret. Det blir att spana in Matton nere i stan då jag har fått lön.

Lär er mer om MCP-tekniken: Muhrens sida | You tube | Stämpelgården

Kommentarer
Postat av: Anna

Så duktig du är! Kollat igenom en del av din blogg och blir ju riktigt imponerad. =)

2008-11-18 @ 15:55:31
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: Karin

Tänkte bara säga att jag tycker att din blogg är jättefin! Du är duktig! La upp den under Illustrations-kategorin i min spalt på Blogg.se's startsida:)

2008-11-18 @ 16:08:42
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: emelie

har kollat igenom din blogg nu och jag är mållös! du är grym! underbara illustrationer!

2008-11-18 @ 20:51:05
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: Anonym

fina bilder!

drömmen att skriva böcker, vad väntar du på?? ;)

2008-11-18 @ 22:06:59
URL: http://mittlivsomsuperstar.blogg.se/
Postat av: boysen illustration

emelie - Tack tack! :D



Anonym - Jo, jag vet. Vad väntar jag på. Allt handlar om tid och prioriteringar men jag ska ta tag i det där :) Tack för peppet! :P

2008-11-19 @ 12:06:10
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: Stajlan

Jag blev tipsad av Karin Olofsson på blogg.se att gå in på din blogg.

Tycker att du gör väldigt fina illustrationer och med igenkänningsfaktor (tänkter på vad-illustrationen). Fick själv en låda Caran d'Arch i julklapp när jag var tolv (nästan 40 år sedan). Jag har haft mycket glädje av den lådan och plockar fram den då och då. Vissa färgpennor är numera stumpar och vissa är knappt använda alls. Pennorna kan ju användas på många sätt. Jag går

t ex på acrylmålarkurs och använder pennorna då för att förstärka vissa linjer (jag doppar dem då i vatten och det blir mycket "starkare" kulörter). Sedan kan man ju också köra med en pensel med lite vatten över det man ritat/målat och på så sätt förstärka färgen.



Lycka till med illustrationerna!

2008-11-20 @ 14:40:03
Postat av: boysen illustration

Tack så mycket! Mina pennor har hållt i hur många år som helst och än finns det 15 cm kvar av varje. Jag har testat att doppa pennan i vatten men eftersom jag inte hade tålamod, struntade jag i att testa mig vidare. Gav upp efter att flera färgklumpar bildats. Det blir så klart lättare att använda på fuktigt papper. Färgen kommer verkligen till sin rätt då! Skall botanisera bland papper för då ska jag ge mig på olika tekniker. Tack för besöket!

2008-11-20 @ 15:02:36
URL: http://boysenillustration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0