Dagmars stenkaka


Copyright © Victoria Boysen 2009

Lika bra att slänga upp sista motivet till mammas samling. Från början var tanken att rita bilder som påminner om det jag gjort förr. Modeillustrationer så att säga. Men när jag började skissa, kröp idén fram att göra ett hopp tillbaka i tiden. Jag vet att mamma tycker om söta bilder och jag har dessutom hennes gamla porslinsmålningar i bakhuvudet. När då dessa barnbilder i traditionell stil poppade upp som om det vore ödet (ibland känns det faktiskt så) fanns det inga hinder på vägen. Det blev förvisso många skisser på vägen men slutresultatet är ändå det allra bästa. Jag älskar för övrigt dessa namn. Hur vackert är det inte att namnge sina verk med Lillemor och Dagmar? Det lyfter alstren till en ny nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0