Illustration Friday: Celebrate


copyright © boysen illustration 2009

Jag älskar fotografier med fart i. Såväl professionella som privata foton som vänner knäppt på den senaste festen. Människor i rörelse, i olika riktningar, skapar ett väldigt fascinerande bildspråk och jag skall definitivt göra mer av den varianten. Veckans ord på Illustration Friday är celebrate (fira) och då kommer jag självklart i tanke på folk som festar och är glada. Det är roligt att fenomenet fest verkligen har som grej att fira men oftast firas ingenting. Det är bara fest rakt upp och ner. Det behöver alltså inte finnas en anledning till att fira häcken av sig. För att ge en liten egen synpunkt på mitt arbete så kan jag väl säga att detta är långt ifrån det bästa jag gjort men samtidigt tycker jag om själva konstellationen och att jag kan hitta nya vägar i det jag gör. Är alltså inte helt nöjd med bilden utan enbart delar utav den. Det är väl även därför som jag väljer att visa bilden men samtidigt kritisera mig själv. Kan man kanske kalla det slarv under impulsinverkan?

Kommentarer
Postat av: Frida

JAG tycker om bilden- jättemycket.

2011-08-31 @ 21:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0