När lång lugg var inne


copyright © boysen illustration 2009

Jag har fortsatt att rota igenom mina gamla teckningar och av någon anledning kan jag inte hitta allt. Men lite finns kvar. Porträttet ovan tecknades för många år sedan. Skuggarbeten har alltid varit väldigt intressant att göra och det är faktiskt en av de enklaste momenten i tecknadet, tycker jag. Dessutom kan jag tillägga att jag länge har tvekat på att kunna teckna killar för att deras utseende blivit så androgyna. Bilden ovan har lite av detta i sig - särskilt vid munnen. Håret hade kunnat bli bättre också. Här ser det mest ut som att han doppat hela luggen i flytande vax och kammat ner allt. Nu sitter det där det sitter. Fast jag skall väl inte vara så taskig gentemot min egen forna prestation. Det var väl rätt bra tecknat för att ha varit 18 år och självlärd. Och nu kan jag faktiskt teckna killar, så det så.

Kommentarer
Postat av: Sandra

SNYGG!!! Är så jävla svag för svartvita porträtt!!!:D

2009-02-23 @ 20:28:32
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: Victoria Boysen

Thanks! :) Ja, det är snyggt men jag känner alltid att bilderna ser ofärdiga ut :P Lite smått skadad av allt färgläggande.

2009-02-25 @ 13:57:13
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: Sanna

Kan det här vara en avbild på någon tonårskändis eller dylikt? Bilden får en del klockor ringa i huvet på mig. Snygg. :)

2009-03-02 @ 11:00:52
URL: http://mademoisellehiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0