I Chaplins kläder


copyright © boysen illustration 2009

Det är något avklätt för att vara en liknelse till Charlie Chaplin men nu snackar vi fantasi och saker som påminner om andra saker. Dessutom är det jag som bestämmer vad det är då jag står som avsändare. Tjejen i Chaplins kläder sitter på golvet och funderar över kvällens fest. Var den som hon tänkt sig eller kommer hon ha glömt alltihop efter några timmars sömn? Hon har åtminstone erövrat någon herres slips så då måste det ha varit en någorlunda lyckad(?) fest. Jag gillar verkligen det bleka men samtidigt ljusa i illustrationerna. Kanske har jag hittat rätt med stilen. Det enda jag vet är att fler känslor tränger igenom när jag gör dessa avbildningar. Det är något med skuggarbetet som hjälper till.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

fantastiskt!..som vanligt!



men det är väl härligt att man kan ändra sig..och leopard i lagom dos är snyggt!

2009-01-04 @ 20:16:51
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min nya teckning som jag nyss har ritat! Lägg gärna till mig på bloglovin också då jag uppdaterar med nya teckningar ganska ofta :-) Kramar Emma

2009-01-04 @ 23:40:25
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: miilo

Vilka charmiga illustrationer! Stilen tjejen har på denna bild, är precis en sådan jag skulle vilja ha :)

2009-01-23 @ 22:07:57
URL: http://linneaterese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0