Beställningsjobb



Copyright © Victoria Boysen 2009

Hej alla. Tack så mycket för era härliga kommentarer. Det har verkligen piggat upp mig! Som jag sagt tidigare så kan jag inte få nog av komplimangerna. Jag menar. Varje ny illustration, är ett nytt projekt och det är inte säkert att det blir bra. Jag tar alltså inte era kommentarer för givet. Det blir inte alltid bra men då får man kämpa vidare. Tanken är ju att bli ännu bättre och även om jag inte trodde att jag hade det i mig så har jag ändå sett en klar förbättring bland de alster jag publicerat i bloggen. Nåväl. Över till nästa avslutade projekt.

Jag fick i uppdrag, av min kollega, att rädda hennes tatuering. Den är förvisso sex år gammal men hon ville ha något som speglade hennes personlighet och tribaler är kanske inte så personligt. Hon älskar blommor och att bygga om tribalen med blommor blev en självklarhet. Hon ville ha Clematis Ville de Lyon och alla dessa små knorrar och blad. Tribalen är svart vilket det inte är mycket att göra åt. Syftet med rekonstruktionen var därför att få Clematis-rankan att flyta in i tatueringen där varje liten skälk går över i grönt. Det är svårt att göra om tatueringar så därför är det bättre att bygga på runtomkring. Nu hoppas jag att hon hittar en tatuerare som kan förverkliga hennes idé. Annars får hon skicka uppdraget till den populära Kat Von D från Miami Ink.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är så duktig! Jag har börjat rita jättemycket tack vare dig och din insperation!

2009-06-18 @ 10:41:48
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh vad fint det blev ! Hoppas hon hittar nån som är villig att ta sig an projektet :D

2009-06-18 @ 17:32:40
Postat av: Victoria Boysen

Camilla - Vad smickrad jag blir! Roligt att du har börjat rita en massa!



Sandra - Ja, det hoppas jag med. hon har någon på g. Är lite spänd på vad den tatueraren kommer att säga. Och tack :)

2009-06-22 @ 13:55:09
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: Jolbi - fashionillustrator

Jag tycker att det är grymt bra gjort! Att göra om en tatuering är inte lätt men du har lyckats riktigt bra!

2009-06-26 @ 08:59:56
URL: http://jolbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0