Exhibit: #2 Zappa


Copyright © Victoria Boysen 2009

För några veckor sedan berättade jag att ena vardagsrumsväggen skall få äran att bli en tavelvägg. Det där var ju också ett förbannat påhitt av mig. Det kommer ta mig hur lång tid som helst att färdigställa den. Men så kom jag på att jag faktiskt inte bara behöver hänga upp mina egengjorda verk. Det är inte förbjudet att rama in sådant som redan finns och som inte är signerat av mig själv. Jag har ramat in ett vykort jag fick när jag slutade mitt jobb i januari. Tyckte mönstret var så fint. Men nu till saken. Jag ville ju inte att väggen endast skulle spegla mig utan också min sambo och det tog ett tag innan han kom på något motiv (jag tipsade en hel del). Men slutligen hittade han en bild som han skulle tänka sig. Men eftersom jag är lite omständig så letade jag reda på en ännu bättre bild med samma motiv. Frank Zappa himself. Ytterst cool stilikon. Det tycker vissa i alla fall. Det jag fascinerades av var hans långa hår och mustasch  à la gammaldags cirkusdirektör. För att kompromissa en smula med sambo som egentligen ville ha den andra bilden, blev denna i svartvitt. Jag gillar att dutta på lite lite färg men låt gå för denna gång. Bilden är inte mer än 8x12 cm.

Kommentarer
Postat av: Jeanette aka Nettan

Dina bilder är sjukt snygga!

Kul att komma in här ock få inspiration :)

2009-03-27 @ 14:29:59
URL: http://jeanettesart.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack du!

2009-03-29 @ 00:19:33
URL: http://mejlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0