Typ Lil'Kim


copyright © boysen illustration 2009

När jag rotade bland gamla teckningar, fick jag syn på denna. Jag vet inte riktigt hur och vad jag tänkte här. Jag minns att den gjordes på frihand och när jag visade en kompis mitt lilla alster så brast hon ut att det var ju Lil'Kim. Detta är flera år sedan och jag hade ingen som helst aning om vem hon var eller vem någon annan kändis var för den delen (förutom Roxette). Om det skulle vara Lil'Kim så är det definitivt från hennes unga och oskyldiga dar. Jag kom precis på något jag tänkte när jag färglade bilden och det var stoltheten över att lyckas skapa skuggor med färgpennorna. Håret var en bedrift. Fast jag kan inte låta bli att skratta en smula. Munnen är helt fantastiskt overklig.

En liten parentes. De senaste exemplen på gamla alster blir lite konstiga vid inscanningen. Det beror på att jag har en bakgrund som inte tas med. Därför jobbar jag mest cleant (vitt) utan massa trams.

Kommentarer
Postat av: Jonna L. Peltola

2009-02-26 @ 19:50:50
Postat av: Jonna L. Peltola

Hej Victoria!

Är din tävling fortfarande igång, den där man kan vinna en teckning av bilden man skickar till dig?

Jag hade nämligen hemskt gärna velat ha mig och min syster avbildade. Lägger upp bilden på min blogg idag, så kan du ju se efter om det är något du skulle kunna tycka om att teckna!

2009-02-26 @ 19:54:06
URL: http://jonnalp.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej igen!



Du är så underbart talangfull att jag kunde inte låta bli å lägga till dig i min länklista...måste ju visa flera hur vackert du får fram allt!

Du har verkligen fått din inspiration tillbaka :)

You go girl!



Älskar också att måla,teckna...men har som du gjorde för ett tag sedan...tappat stinget...





Kram Jenny

2009-02-27 @ 10:39:27
URL: http://jewarg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Gud, du är verkligen konstnärlig! Jätte fina teckningar. ! :)

2009-02-27 @ 13:09:53
URL: http://nadiahill.blogg.se/
Postat av: David

Inte dåligt ritat, min vän! Det är kul med folk som vågar visa sina alster, och överhuvud taget ritar xD



Jag håller själv på med det, men har inte slängt upp så mycket på min nya blogg än så länge. Jag håller på med en sub-domän som enbart skall visa mina bilder. Dom bilder som visas på min blogg är snabba skisser på Ms Paint (believe it or not!). Ha en bra fortsatt dag, och lycka till med tecknandet!



Min nya bildblogg kommer att öppnas någong gång under helgen eller nästa vecka förhoppningsvis!

2009-02-27 @ 14:41:06
URL: http://arirang.blogg.se/
Postat av: I d a - T a l l h e d :)

hej, om jag skickade en bild til dig på mig och min man sen vrat bröllop skulle du kunna tänka dig att rita av den då? de skulle vara en underbar precent till min man !

2009-02-27 @ 14:55:36
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ang. munnen så hade nog inte Linda Rosing hållt med ;)

2009-03-02 @ 17:40:15
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0