Illustrationskurs del 3


Copyright © Victoria Boysen 2009

Då blev jag klar med min seriestrip. Ganska mycket nybörjare på det där. En dum sak var att jag ritade ut pratbubblorna innan jag kommit på en bra text att skriva i. Snöade in mig på att göra pratbubblorna snygga. Novis, någon? Men det var en rolig utmaning. Har härmed lyckats skapa en egen miljö kring en handling. Är definitivt ingen expert på seriestripar. With all do respect. Inscanningen blev märklig. Anledning: stripen täcker ett A3 och detta ark hade böjts ett antal gånger på mitten. Charmigt. Har lärt mig lite om kontrastfärger också. Jobbade stenhårt med lila vs gul, röd vs grön och blå vs orange. Hade inte koll på detta tidigare. Färgerna samarbetar bra. Detta skall läggas på minnet.

På kursen fick vi sex ord som skulle ingå i stripen på något sätt. Julgran, solstol, hund, katt, träningsvärk och värme. Vi fick kombinera hur vi ville.

Klicka på bilden om du vill läsa.

Kommentarer
Postat av: jeanette

Kul strip! Gillar perspektivet i bilderna :)

2009-10-11 @ 11:47:56
URL: http://nettskonstigheter.blogg.se/
Postat av: Sandra

För att vara "nybörjare" så tycker jag du gör det FÖR bra ;) Så himla kul att se hur du klarar varenda utmaning med bravur. Är så stolt över dig min vän :D

2009-10-13 @ 11:42:10
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: Victoria Boysen

Jeanette - Tack som fan! :D Detta är inte min starka sida så verkligen tack!



Sandra - Nå, söt. Du är så fin. Taaack. Doing my best.

2009-10-13 @ 13:00:06
URL: http://boysenillustration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0