Illustrationskurs del 4


Copyright © Victoria Boysen 2009


I onsdags provade vi på att avbilda läraren i olika positioner för att förstå kroppens rörelser. Jag kan de flesta positionerna men jag har givetvis mina problemområden. Till exempel fötters rörelser och former i perspektiv. Övningen tvingade oss att hitta det mest essentiella med hur en kropp arbetar. Tyngdpunkter och lutningar skulle plockas fram. I början fick vi fyra minuter på oss men efterhand blev det mindre tid. Detta var enormt stressande men det tvingade samtidigt ögat till att finna punkterna och skippa detaljerna. Titta bara på figur tre uppe till vänster. Jag hann till och med rita lärarens örhängen. Mot slutet såg det ut som på de två sista bilderna. Enkla linjer. Men ändå lyckades jag få in rörelserna bra. Blev faktiskt förvånad över hur bra det blev. Öva under tidspress. Bra tips! Tvinga någon i din närhet att agera kroki-modell - påklädd/avklädd you choose.

Klicka på bilden för fler detaljer.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men hehe, figuren som sitter på huk ser lustig ut för signaturen sitter så att det ser ut som den sitter och ja.. Trött humor?



Låter som en rolig och givande övning!

2009-10-13 @ 19:05:37
Postat av: carro

åå, kroki är ju jättekul, har gjort det några gånger med avklädd modell. då började vi med 10min och sen det sista så rörde sig modellen sakta och man skulle hinna få med hela rörelsen, svårt att förklara:)

2009-10-14 @ 00:35:56
URL: http://zatumi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0