Work in progress: Mini macaron


Copyright © Victoria Boysen 2010

Nu blir det kanske lite väl många skissar på raken men det kan inte hjälpas. Jag tycker om det. Dessutom ser jag fram emot att färglägga bruttan. Kan ni förresten se vem det är? Den slående likheten hoppas jag kommer fram med hjälp av bläckpennan. Skulle nästan kunna tippa på det. Hon är alldeles för bedårande för att misslyckas med. Det är nog det som gör det lättare att efterlikna en person. Ansiktsuttryck och drag som kännetecknar personen. Det räcker med ett födelsemärke i ansiktet, en sned näsa eller busig min. För övrigt är jag mycket förtjust i perspektiv. Det är också en sorts kontrast. Och kontraster är det bästa som finns just nu.

Kommentarer
Postat av: Adam S

Gillar hur du får det att se så.. ja, verkligt ut, fast ändå artwork. Me likey!

2010-02-19 @ 16:44:46
URL: http://addedraw.blogg.se/
Postat av: Saskia

härligt att man får se processen utav bilden!

2010-06-05 @ 19:54:56
URL: http://konstruerat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0