Work in progress: Stairs

Copyright © Victoria Boysen 2010

 

Det går ganska långsamt på den skapande fronten. Jag skissar dock då och då på ett motiv från min resa till Prag tidigare i år. 30x30 cm stort. Mycket stort i min värld. Tanken är att göra fler motiv från samma resa efterhand. Just nu fokuserar jag med ett halvt öga på bilden ovan. Detta är dock endast första utkastet. Bilden ska kalkeras och preciseras ytterligare. Fler detaljer ska till och de svarta partierna kommer att utökas alternativt minskas. Det grafiska inspirerar mig ganska mycket just nu. Särskilt med svart bläck. I bakhuvudet sitter Room for Me, som jag blev mycket nöjd med. Jag har några fotografier med stor detaljrikedom, som kommer att bli mycket fina att teckna på benvitt papper. Spiken i väggen ropar efter ramen som står lutad mot väggen och ramen ropar efter motivet som inte ens är halvklart. Mycket återstår.

I am kind of stuck outside the creative zone. Trying hard to work on a photograph I took i Prague this year. I am still hooked on the graphic style and will continue to draw some other motives after Stairs.

Kommentarer
Postat av: moa

Ser ju grymt lovande ut! Vad använder du för program till dina illustrationer? är det illustrator som de flesta gör ? :)

2010-10-23 @ 16:28:09
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se/
Postat av: Victoria

moa - Det tackar jag för. Inga datorprogram involverade här inte. Allt är handmålat. Redigerar endast kontrasterna i vanligt bildbehandlingsprogram.

2010-10-24 @ 14:29:51
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: Rosa

beautiful illustration!

I think I like your works even more when they are still in black and white :)

ps. I'm an illustrator too!

2010-10-30 @ 11:09:15
URL: http://www.illustrated-moodboard.com
Postat av: Sara

Den är väldigt fin precis som den är nu också!

2010-11-23 @ 21:59:57
URL: http://ihhhgalleri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0