Monsieur

Copyright © Victoria Boysen 2011

 

Jag satt förleden i sängen och skissade. Håller till där en del. Fungerar som en slags beskyddande och bekväm borg. I all sedvanlig iver blev Monsieur till. Först var han bara en skiss men sen fortsatte jag kladda och plötsligt hade jag kalkerat av skissen och vips blev det såhär. Tänkte en liten stund på vad han skulle kallas och tidigt stod det klart att det här är en fransman. Jag vet egentligen inte om det finns en urtyp för fransmannen men i mitt huvud är detta han. Sedan kom jag på att Monsieur visst påminner en del om alla dessa barista- och caféloggor. Aja, igenkänning har ingen dött av. Det jag gillar bäst med motivet är att det känns som att jag tagit bläckkoppen och stänkt lite här och där. Ska vi vara lite sötsugna så kan man ju alltid föreställa sig att jag målat - i extrem orealistisk precision - med lakritssås. Monsieur hamnar på väggen i en ekram och passpartout. Noir et Blanc. Always and forever baby.

First he was only a sketch and then suddenly he was Monseiur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0