Åh, du sköna semester


copyright © boysen illustration 2008

Igår blev det snabba ryck. Min kusin från England berättade att hela familjen på farsans sida skulle till Spanien över jul. Nu är det så att jag träffar min farsa väldigt sällan och började fundera på att en resa utomlands skulle sitta fint. Sist vi alla sågs var nämligen för ett år sedan. Så innan jag hunnit blinka, hade jag beställt flygbiljetter och hotell. Självklart samma destination som resten av familjen. Men nu kommer paniken. För det första var det inte speciellt billigt men det allra sämsta med allt detta är att jag hatar att flyga. Jag blir rädd av bara tanken. Jag skulle inte vilja kalla det en fobi men någon sorts panikångest infinner sig då jag sätter mig i en flygstol med alldeles för lite plats för benen. Tänk om bussen från flygplatsen krockar med en mötande Fiat och volta fem gånger innan den landar i en sandhög?

Istället för att tänka på det positiva - en resa mot förhoppningsvis en skön solsemester för första gången på 15 år - så tänker jag flygkapning, motorhaverering eller explosion till följd av ett elektriskt fel. Dessutom råkade jag få syn på mitt årshoroskop för 2008 där det stod "undvik att resa i oktober och december". Men nu skall jag alltså iväg. Nästa fredag och en vecka framåt. Bloggen blir lidande (jag vill kunna förprogrammera inlägg) men jag skall passa på att rita ombord, om flyget nu inte kraschar in i en bergvägg som jag drömt några gånger.

Kommentarer
Postat av: Stella

se det så här - det är betydligt högre olycksstatistik när det gäller bilolyckor etc. att flyga är ett av de säkraste sätten att färdas på :) det löser sig ska du se. kram

2008-12-11 @ 17:28:13
URL: http://stellapolaris.blogg.se/
Postat av: Ikon

För det första ska man inte läsa gamla horoskop, det betyder otur. För det andra finns det bara en lösning för din flygrädsla - drick en massa vin, minst två småflaskor innan ens planen hunnit starta, så är du safe. Gjorde alltid det innan jag blev gravid, nu är det värre. Ren panik. Nagelhål i armstöden. Skräck.

2008-12-11 @ 21:45:06
URL: http://ikon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0