Working class hero


copyright © boysen illustration 2008

Jag hintade att det nog skulle tecknas fler killar i streetstyle-kategorin och detta blev resultatet. Jag försöker hela tiden utveckla stilen och här har jag experimenterat lite mer med bläck/tusch. Bilden har fått fler mörka partier och därmed har illustrationen blivit mer dramatisk. Catwalk och Streetstyle börjar närma sig varandra då det gäller det mörkare. Ett av målen med mitt tecknande är att hitta en egen stil men det är inte särskilt lätt. Det kan verka fjantigt att vilja vara "speciell" för det är inte direkt min strävan utan snarare att skilja mig från alla andra duktiga illustratörer. Jag kan faktiskt oja mig över att vissa har hittat den mest fantastiska stilen och att den platsen därmed är tagen. Därför kämpar jag på men jag kommer fortsätta ha olika kategorier - det är bara det att jag vill att jaget skall genomsyra allt jag gör.

Kommentarer
Postat av: Ikon

Jag har flygit ovanligt mycket under graviditeten. Fram och tillbaka till Rhodos och Tallin med jobbet och Mallis på semester. Tallin var läskigast konstigt nog fast resan bara var 45 minuter. Fick lite estonia-vibbar tror jag och planet var sjukt litet.



17 grader är väl verkligen inte fel, det är ju som det är här på sommaren typ och du slipper svettas ihjäl utan pallar shoppa och sightsa. Det orkar man ju inte när det är 25-30 grader.



Du, skum fråga kanske men hur får du in bilderna på bloggen. Scannar du dem?



Kram

2008-12-13 @ 12:23:54
URL: http://ikon.blogg.se/
Postat av: emma

Jag tycker att du redan har en egen stil^^ Jag ser att det är du som har gjort bilderna och jag tror till 99% att jag skulle se att du ligger bakom dem om jag skulle stöta på dom någon annan stans (vilket jag förmodligen kommer att göra i framtiden)

2008-12-14 @ 18:53:29
URL: http://frostflingan.blogg.se.blogg.se/
Postat av: boysen illustration

Ikon - Busy woman! Imponerad!



emma - Nå, vad snäll du är. Tack. Jag vill att man skall bli 100% säker på att de tär jag som gjort bilden. Jobbar på det. Marginalerna är värdefulla för mig. Fånigt kanske men min stil blir mitt signum och det är det jag är ute efter :) Jag hoppas också att det kommer att synas någon annastans i framtiden. Tack för dem uppmuntrande orden :)

2008-12-15 @ 11:57:44
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: Ka

fin blogg :D

2009-12-04 @ 18:14:01
URL: http://priiinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0