Kappsäck


copyright © boysen illustration 2008

Det finns mängder av bilder i lådor och pärmar som inte färglagts. Jag trodde väl inte att teckningarna skulle bli snyggare med en färgklick innan- och utanför linjerna. Men så fel jag hade. Denna "outfitbild" ritade jag för två år sedan utan att färglägga den. Den har alltså legat bland en massa andra papper och inte fått det erkännande den förtjänar. Så igår dammade jag av illustrationen ovan. Jag försökte hålla mig till en liknande stil som med Lila kappan just för att jag ritade henne i samma veva. Det ser man på ögonen. Ja, till och med hatten. Det finns ännu en bild i denna variant som jag pillade på igår som jag tänkte lägga upp snart.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, visst blir det lite extra! Kul att experimentera med!

2008-11-13 @ 09:27:05
URL: http://jolbi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nej då, det är bara roligt!

2008-11-13 @ 09:48:03
URL: http://jolbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0