Senilsnören


copyright © boysen illustration 2008

Jag tycker vi fortsätter med dessa outfitbilder. Den ena idén efter den andra poppar upp så det är bara att lyda och sätta pennan till pappret. Ibland utvecklas bilder allt eftersom. I det här fallet var det bara ett par simpla byxor från början och långkoftan var omönstrad. Men eftersom jag gillar färg, blev det en liten förändring med jeanslapparna på benet och ränderna på koftan. Dem cerisa Dr Martens är bara för coola och även om jag absolut aldrig i livet skulle få för mig att köpa sådana skor så är det så roligt att ge en tecknad figur ett par istället. Vi kan kalla det kreativ kompensation. Senilsnörena är dock en fiffig uppfinning som jag nog kommer att anamma en dag.

Kommentarer
Postat av: Jolbi

Ja det blev ganska lyckat i slutändan!



Senilsnöre hade jag definitivt behövt! Gillar kängorna men känner som du, inget jag hade velat ha...det var drömmen på gymnasiet, ett par dr Martens men köpte aldri några för alla mina vänner gick runt som små ostbågar pga skoskav.

2008-11-17 @ 22:04:33
URL: http://jolbi.blogg.se/
Postat av: boysen illustration

Ha, ja jag minns också dem coola tjejerna i skolan som gick runt i Dr Martens. De såg inte jättebekväma ut men utformningen har kanske blivit bättre på äldre dar.

2008-11-18 @ 08:34:49
URL: http://boysenillustration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0