Gyllene stass


copyright © boysen illustration 2009

Att teckna människor är, som ni kanske märkt, min favoritsysselsättning. Jag skulle också kunna teckna skor och växter men just nu känner jag inte för det. För ett tag sedan kom jag på mig själv med hur enkelspårig jag är vad gäller människornas ursprung. Alla har inte "skandinaviskt" eller "europeiskt" utseende. Det finns så många vackra drag i världen att det vore en skam att bortse ifrån dessa. Jag skall bli bättre på att teckna folk från alla möjliga vrår. Det tråkiga är dock att när jag söker inspiration på nätet eller i modetidningar ser jag sällan allt annat än "ariska" drag hos modellerna. Det är egentligen inte tråkigt utan snarare skandal. Okej, om jag köper Asiens svar på Vouge kanske jag får lite mer variation men varför kan det inte vara blandat?

Kommentarer
Postat av: SofieV

Den är underbar! Jag förstår inte hur du gör, människa!

2009-01-08 @ 17:03:38
Postat av: Yukisan

I so agree that hehehe :P

2009-01-08 @ 17:05:02
Postat av: Sofia

MY GOD Viktoria vad du är begåvad. De är underbart vackra!

2009-01-08 @ 19:35:00
Postat av: Sandra

Ljuvlig klänning!!

2009-01-09 @ 11:32:26
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: emma

jag håller med, det är så tråkigt... långa tjejer med typiskt europeiskt utseende. inget asiatiskt, afrikanskt eller sydamerikansk. Ryskt till en viss del. Denn här bilden är underbar! Jag älskar frisyren och den färgglada klänningen :D

2009-01-10 @ 21:17:25
URL: http://frostflinga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nice! Jobbat hela dan. trots att det är helg. Men är såå full av inspiration.

2009-01-11 @ 14:01:45
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: emily

En av mina favoriter av dig hittills! Ansiskts uttryck och klänningen... simply flawless!

2009-01-11 @ 18:46:32
URL: http://escapeprocess.blogspot.com/
Postat av: boysen illustration

SofieV - Nä, men det vet du visst! :)



Yukisan - Ja, jag förstår inte varför det skall vara antingen eller..



Sofia - Välkommen hit! :P Tack så mycket!



Sandra - Tackar! Det var ett projekt med alla linjer men det blev ju bra i slutändan :) Jobbar på tålamodet :P



emma - Ryskt känns nästan som standard. Modellerna skall ha ett visst yttre. Gärna ett litet huvud på en lång smal hals och brett mellan ögonen. Inte jättemycket variation. Och som sagt, likadant med ursprunget. Frisyren ger en fin kontrast till klänningen. Rockigt möter glamour :)



purplerain - Härligt! Det är sånt som ger en edtra energi :)



emily - Ojdå, tack tack! Jobbar hårt med uttrycken. Viktigt!

2009-01-11 @ 21:11:59
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: Jeanna

wow wow WOW vad snyggt!

Grymt duktig du är.

använder du av vanliga färgpennor eller?

2009-01-12 @ 15:46:36
URL: http://clotheswithbenefits.devote.se/
Postat av: Julia

Jag kan knappt förstå hur någon kan måla så här fint. Trots att man tydligt ser att det är ritat känns det så... verkligt!

2009-01-27 @ 12:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0