Work in progress: Crisp pattern

Copyright © Victoria Boysen 2011


Det hinner gå ett halvår mellan uppdateringarna. Nåväl. Tiden räcker inte till. Jobb och sådant tar tyvärr överhand och det är hemskt sorgligt att målandet hamnar i kläm. Men nu har jag dock haft julledigt och det var med enorm förvåning som jag märkte hur mina händer ville skapa något. Jag har sett lite galen ut. Bara ett grovt streck på vit bakgrund har gjort mig nöjd. Fast samtidigt finns det ett inneboende missnöje. Jag vill gärna skapa något extraordinärt men helst bli klar på en minut. Jag får ta och lugna mig. Jo. Jag satt igår och tecknade. Fyllde sedan i med olika tjocka bläckpennor. Jag kanske ska hålla mig till att måla mönster just nu. För sinnesfridens skull. Jag tog en bild med kameran för pappret fick inte plats i scannern (därav skuggorna i hörnen). Jobbar på A3 fast själva bilden är ca A4. Den där förödande kanten. Suck. Hursomhelst. Jag sitter här och funderar. Ska jag fläska upp mönster på hela ytan eller ska jag låta det vita vara orört? Jag har dock en del kvar på mönsterdelen. Fylla i med svart här och där och skapa ännu fler detaljer. Men det är svårt att avgöra när jag ska sluta. Det roliga är att motivet skulle kunna roteras och ändå se trevligt ut. Men jag har fått för mig att den stående versionen gör sig bäst i ram. Gott nytt förresten!

Trying to create something and I ended up drawing pattern with different liner sizes. Working on A3 paper with an A4 motive area. I am wondering whether I should draw some more patterns in the white patches or leave it be?

Kommentarer
Postat av: Carita

Åh jag blev så himla glad när jag såg att du uppdaterat! fint tecknat, mönster är så himla fint. kram carita.

2011-01-10 @ 22:40:41
URL: http://carita.devote.se
Postat av: Mattias Ingeberg

Häftiga illustrationer! Kolla gärna in min blogg kring mitt serietecknande och mina illustrationer!

2011-01-14 @ 18:29:35
URL: http://mattiasingeberg.blogg.se/
Postat av: FotografOliviaOlsson

Shit vad fina!

2011-01-26 @ 15:30:10
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Postat av: din skratt guide

Hejsan, gillar du att skratt ? Jo men självklart, vem gör inte de ju. Kolla in min blogg & skratta lite om mina skämt är din humor :)

2011-01-29 @ 15:26:29
URL: http://skrattfeber.blogg.se/
Postat av: Carolina Grönholm

Hej! Fin blogg du har!

2011-01-29 @ 19:32:28
URL: http://catalinacat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0